понеділок, 29 березня 2021 р.

 Талант з Карпатських гір


29 березня минає 140 років  Марійці Підгірянці - чудовій українській поетесі, народній педагогині, культурно-освітній діячці, творча спадщина якої назавжди ввійшла до золотого фонду української літератури.

ЇЇ поезії навіяні красою Карпат, казками й легендами цього дивовижного, чудового краю, його пісенною творчістю. Вони мають велике пізнавальне і виховне значення, їх щирість і духовна краса несуть дітям добро та радість, допомагають пізнавати світ через красу рідного слова. 

А чи знайомі ви, дороргі друзі, з творчістю цієї видатної, талановитої української поетеси? Читали її чудові, самобутні, мелодійні вірші? Ні? Тоді знайомтесь:

Люблю матусю, батька люблю,

Люблю хатину рідну свою,

І рідну школу, і вчителів,

Село, де вперше сонце зустрів,

Люблю в криничці блакитну глиб,

І лан, що родить для мене хліб,

Бо все, що бачу навколо я,  -

То люба, рідна моя земля!

                                                             А ось вам іще...

                               Снилось мені ясне сонце, що в хаті світило,

                               А то лиш моя мама дивилася мило.

Приснивсь мені легкий вітрик, що пестив колосся, -

А то мені моя мама гладила волосся.

                              Снилась мені ягідочка, як мед солоденька,-

                              А то мене цілувала мама дорогенька.

Снилось мені, що на крилах я вгору несуся,-

А то мене із постелі піднесла матуся.

Твори Марійки Підгірянки: вірші, казки, загадки,пісні, співанки, ввійшли в навчальні програми початкових класів, друкуються у збірниках, дитячих журналах. Їх високо оцінили письменники, літературознавці. Видатний український письменник Максим Рильський писав: "Марійка Підгірянка - справді народна, щира, ніжна, талановита поетеса".



Наші читачі з задоволенням знайомились з творчістю поетеси біля книжкової виставки "У Марійки Підгірянки мов із золота співанки". Сподіваємось, що і вам, дорогі друзі, вони сподобаються, бо написані вони хоч і давно, зате щиро, від душі і з великою любов'ю до вас і до рідної України.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації